Metaphors in Grimm’s Snow White

Nurrofiqoh, Shofa and Hariyanti, Tatit (2023) Metaphors in Grimm’s Snow White. Skripsi thesis, Universitas Teknologi Yogyakarta.

[img] Text
5190511042 - Shofa Nurrofiqoh.pdf

Download (119kB)

Abstract

A metaphor is a figurative language often used in literary works, such as fairy tales. A fairy tale is light, with many depictions beyond the reader’s logic. One of the popular fairy tales is Snow White. This study aims to analyze the use of metaphors in a short story. Metaphors often have specific purposes and different backgrounds, as with other literary works. Based on that, the study discusses the use of types of metaphors in Parera’s theory in the short story Snow White. This study uses qualitative descriptive methods that take the data directly from literary works. The data collected is then classified according to the kind of metaphor in Parera’s theory. The analysis found the types of anthropomorphic metaphor, animal metaphor, abstract to concrete metaphor, synesthesia metaphor, and the meaning of each kind of metaphor. In Snow White, metaphor is important to give color to the story’s atmosphere. Metafora merupakan salah satu jenis bahasa kiasan yang cukup sering digunakan pada sebuah karya sastra, contohnya cerita pendek. Cerita pendek adalah karya sastra yang mempunyai alur cerita yang ringan dan berisi hal di luar logika. Seperti contohnya, cerita pendek yang populer yaitu dongeng, Snow White. Penelitian ini bertujuan untuk menganalisis penggunaan metafora dalam sebuah cerita pendek. Seperti pada karya sastra lainnya, metafora sering muncul dengan tujuan-tujuan tertentu dan memiliki latar belakang yang berbeda. Berdasarkan hal tersebut, penelitian ini membahas jenis-jenis metafora menggunakan teori dari Parera dalam cerita pendek yang berjudul Snow White. Penelitian ini menggunakan metode deskriptif kualitatif yang menggambil data langsung dari karya sastra tersebut. Data yang telah dikumpulkan kemudian diklasifikasikan sesuai dengan jenis metafora dari Parera. Dari hasil analisis, ditemukan jenis metafora antropomorfik, metafora hewan, metafora abstrak ke konkret, dan metafora sinestesia. Selain itu, juga menguraikan makna secara dalam yang mengacu pada setiap jenis metafora. Pada Snow White, metafora berperan penting karena sebagai alat untuk memberikan sebuah warna yang dapat membangun suasana.

Item Type: Thesis (Skripsi, Tugas Akhir or Kerja Praktek) (Skripsi)
Uncontrolled Keywords: fairy tale, figurative language, meaning, metaphor, short story bahasa kiasan, cerita pendek, dongeng, makna, metafora
Subjects: P Language and Literature > PR English literature
Divisions: Fakultas Humaniora > S1 Bahasa Inggris
Depositing User: Kaprodi S1 Bahasa Inggris UTY
Date Deposited: 15 Dec 2023 07:38
Last Modified: 15 Dec 2023 07:38
URI: http://eprints.uty.ac.id/id/eprint/14570

Actions (login required)

View Item View Item