Lisafitri, Delis and Budiarti, Budiarti (2024) “An Analysis of Students’ Anxiety In Speaking English Using Vlog” "Analisis Kecemasan Mahasiswa Dalam Berbicara Bahasa Inggris Menggunakan Vlog". Tugas Akhir thesis, Universitas Teknologi Yogyakarta.
Text
5191411018 DELIS LISAFITRI ABSTRAK_2.docx Download (19kB) |
Abstract
This research aimed to identify the students' anxiety in speaking English using a vlog. The participants in this study were students from the second semester of PBI UTY academic year 2022/2023. The researcher used both qualitative and quantitative methods to collect data, employing observation and questionnaires as instruments. The findings indicated that none of the groups reached the maximum requested limit for vlog production. They lacked of confidence when reading the text and struggled to concentrate on creating the vlog. Moreover, they failed to demonstrate their skills effectively in the video, resulting in a vlog that resembled a presentation rather than an authentic vlog in terms of students' anxiety in speaking English using a vlog. The questionnaire results revealed that the anxiety level was 69,8% indicated a “Medium Anxiety”. Furthermore, of the outcomes fell into the "Fair" category results that anxiety level was 68% in relation to students' anxiety in speaking English using a vlog. For future researchers, it is hoped that they can explore the incorporation of vlogs as assignments for students because it helps them recognize their abilities by incorporating media into the learning process. Penelitian ini bertujuan untuk mengidentifikasi kecemasan mahasiswa dalam berbicara bahasa Inggris menggunakan vlog. Partisipan dalam penelitian ini adalah mahasiswa semester dua PBI UTY tahun ajaran 2022/2023. Peneliti menggunakan metode kualitatif dan kuantitatif untuk mengumpulkan data, dengan menggunakan observasi dan kuesioner sebagai instrumen. Temuan menunjukkan bahwa tidak ada kelompok yang mencapai batas maksimum yang diminta untuk produksi vlog. Mereka kurang percaya diri saat membaca teks dan kesulitan untuk berkonsentrasi dalam membuat vlog. Selain itu, mereka gagal menunjukkan keterampilan mereka secara efektif dalam video, sehingga menghasilkan vlog yang lebih menyerupai presentasi daripada vlog otentik dalam hal kecemasan siswa dalam berbicara bahasa Inggris menggunakan vlog. Hasil kuesioner mengungkapkan bahwa tingkat kecemasan menunjukkan "Kecemasan Sedang". Lebih lanjut, 68% dari hasil tersebut termasuk dalam kategori "Cukup" dalam kaitannya dengan kecemasan siswa dalam berbicara bahasa Inggris menggunakan vlog. Untuk peneliti selanjutnya, diharapkan dapat mengeksplorasi penggabungan vlog sebagai tugas untuk siswa, karena membantu mereka mengenali kemampuan mereka dengan memasukkan media ke dalam proses pembelajaran.
Item Type: | Thesis (Skripsi, Tugas Akhir or Kerja Praktek) (Tugas Akhir) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Anxiety, EFL Students, Speaking, English Vlog Kecemasan, Mahasiswa EFL, Berbicara, Vlog Bahasa inggris |
Subjects: | L Education > L Education (General) |
Divisions: | Fakultas Pendidikan > S1 Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | Kaprodi S1 Pend. Bahasa Inggris UTY |
Date Deposited: | 30 Apr 2024 02:20 |
Last Modified: | 30 Apr 2024 02:20 |
URI: | http://eprints.uty.ac.id/id/eprint/15404 |
Actions (login required)
View Item |