Deviance and Its Effect on the Character’s labeling From Society in the Novel ‘The Godfather’ By Mario Puzo

Muzadi, Muhammad and Russilawatie, Novia (2023) Deviance and Its Effect on the Character’s labeling From Society in the Novel ‘The Godfather’ By Mario Puzo. Skripsi thesis, Universitas Teknologi Yogyakarta.

[img] Text
5190511005 - Muhammad Muzadi.pdf

Download (127kB)

Abstract

Deviant and Labeling, due to sociological perspective are two related terms. Deviant behaviour is a behaviour that morally wrong based on the social agreement, and labeling is how society gives label to a person’s act. Deviant is often exhibited everyday by individual’s behavior that is considered as deviant by society. This study aims at analyzing the deviant behaviour and character’s response toward labeling from the novel entitled The Godfather. This study is descriptive qualitative using data collected in the form of words. This study utilized the branch of sociology theory that include Deviant, Labelig, and Crime theory. The object of this study is to describe the deviant behaviour, Character’s response toward labeling, and the motive of deviant behaviour. The result of this study shows the Deviant behaviour in the form of killing and gambling, the character’s response toward labeling which resulted in the acceptance of labeling, and finally, the motives and goals to commit deviant behaviour in the form of character’s desire to gain power, and to protect their family. Penyimpangan dan labeling, dalam perspektif sosiologis adalah dua istilah berhubungan. Perilaku menyimpang adalah perilaku yang secara moral salah berdasarkan kesepakatan social. Kemudian, labeling adalah bagaimana masyarakat memberikan label pada tindakan seseorang. Perilaku menyimpang sering ditunjukkan setiap hari oleh perilaku perorangan yang dianggap sebagai perilaku menyimpang oleh masyarakat. Penelitian ini bertujuan untuk menganalisis perilaku menyimpang dan respon karakter terhadap labeling dari novel berjudul "The Godfather". Penelitian ini bersifat deskriptif kualitatif dengan menggunakan data yang telah dikumpulkan dalam bentuk kata-kata. Penelitian ini menggunakan bidang teori sosiologi yang meliputi Teori Devian, Labeling, dan Kejahatan. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mendeskripsikan perilaku penyimpangan, respon karakter terhadap labeling, dan motif dari perilaku penyimpangan. Hasil dari penelitian ini adalah ditemukannya perilaku penyimpangan dalam bentuk pembunuhan dan perjudian. Kemudian, respon karakter terhadap labeling yang pada akhirnya labeling tersebut diterima oleh orang yang menerima labeling. Terakhir, motif dan tujuan melakukan perilaku penyimpangan adalah keinginan karakter untuk mendapatkan kekuasaan dan melindungi keluarga mereka.

Item Type: Thesis (Skripsi, Tugas Akhir or Kerja Praktek) (Skripsi)
Uncontrolled Keywords: deviant, labeling, Mario Puzo, Society Mario, The Godfather labeling, masyarakat, Mario Puzo, penyimpangan, The Godfather
Subjects: P Language and Literature > PR English literature
Divisions: Fakultas Humaniora > S1 Bahasa Inggris
Depositing User: Kaprodi S1 Bahasa Inggris UTY
Date Deposited: 12 Dec 2023 03:17
Last Modified: 12 Dec 2023 03:17
URI: http://eprints.uty.ac.id/id/eprint/14519

Actions (login required)

View Item View Item