IMPROVING STUDENTS’ UNDERSTANDINGS ABOUT SIMPLE PRESENT TENSE BY USING HYPNO TEACHING (A Classroom Action Research with XI AK 2 Grade Students of SMK N 1 Godean Yogyakarta in the Academic Year of 2016/2017)

Wahyu Abdul Jaelani, Wahyu (2018) IMPROVING STUDENTS’ UNDERSTANDINGS ABOUT SIMPLE PRESENT TENSE BY USING HYPNO TEACHING (A Classroom Action Research with XI AK 2 Grade Students of SMK N 1 Godean Yogyakarta in the Academic Year of 2016/2017). Tugas Akhir thesis, Universitas Teknologi Yogyakarta.

[img]
Preview
Text
Abstrak_WAHYU ABDUL JAELANI_PBI.pdf

Download (213kB) | Preview

Abstract

ABSTRACT This research is a study to analyze how hypno teaching improves students’ understandings about Simple Present Tense. This research is Classroom Action Research. Mohammad Asrori’s action research designed is applied in this research. It has four phases, Planning, Action, Observation, and Reflection. It is conducted in two cycles. This subject of this research is the students in grade XI AK 2 of SMK N 1 Godean, Yogyakarta. Data collections are done by using observation and test (pre-test and post-test) in multiple choices that is consisting of fifty items. To analyze the data, the researcher uses qualitative descriptive analysis. The result of this research shows that using hypno teaching is successful to improve students’ understandings fully about Simple Present Tense. It is proven in cycle 1 that the students’ average score in the pre-test are 53.38. Then, the students’ average score in the post test are 84.46. In addition, in cycle 2 that the students’ average score in the pre-test are 66.37 and in the post-test 2 are 89.62. Therefore, it can be concluded that hypno teaching can be applied as a strategy to study English grammar. Keywords: Simple Present Tense, Hypno Teaching. PENINGKATAN PEMAHAMAN SISWA TENTANG SIMPLE PRESENT TENSE DENGAN MENGGUNAKAN HYPNO TEACHING (Penelitian Tindakan Kelas dengan Siswa Kelas XI AK 2 SMK N 1 Godean Yogyakarta Tahun Ajaran 2016/2017) Oleh: Wahyu Abdul Jaelani 5131411011 ABSTRAK Penelitian ini adalah penelitian untuk menganalisis bagaimana hypno teaching meningkatkan pemahaman siswa tentang Simple Present Tense. Penelitian ini merupakan Penelitian Tindakan Kelas. Penelitian tindakan Mohammad Asrori yang dirancang diterapkan dalam penelitian ini. Ini memiliki empat fase, Perencanaan, Tindakan, Pengamatan, dan Refleksi. Ini dilakukan dalam dua siklus. Subyek penelitian ini adalah siswa kelas XI AK 2 SMK N 1 Godean, Yogyakarta. Pengumpulan data dilakukan dengan menggunakan observasi dan tes (pre-test dan post-test) dalam berbagai pilihan yang terdiri dari lima puluh item. Untuk menganalisis data, peneliti menggunakan analisis deskriptif kualitatif. Hasil dari penelitian ini menunjukkan bahwa menggunakan hypno teaching berhasil meningkatkan pemahaman siswa sepenuhnya tentang Simple Present Tense. Terbukti pada siklus 1 bahwa nilai rata-rata siswa dalam pre-test adalah 53,38. Kemudian, nilai rata-rata siswa dalam pos-test adalah 84,46. Selain itu, di siklus 2 bahwa skor rata-rata siswa dalam pre-test adalah 66,37 dan pada post-test 2 adalah 89,62. Oleh karena itu, dapat disimpulkan bahwa hypno teaching dapat diterapkan sebagai strategi untuk belajar grammar. Kata Kunci: Simple Present Tense, Hypno Teaching.

Item Type: Thesis (Skripsi, Tugas Akhir or Kerja Praktek) (Tugas Akhir)
Uncontrolled Keywords: Simple Present Tense, Hypno Teaching
Subjects: P Language and Literature > PN Literature (General)
Divisions: Fakultas Pendidikan > S1 Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: Kaprodi S1 Pend. Bahasa Inggris UTY
Date Deposited: 10 Jul 2018 10:06
Last Modified: 10 Jul 2018 10:06
URI: http://eprints.uty.ac.id/id/eprint/1330

Actions (login required)

View Item View Item